Dyslexie en lezen met de smartmethode

Copyright© Paul van der Velde
(Wegens de vele copycats die maar te pas en te onpas knippen en plakken.)

Geen last meer van Dyslexie door de smartmethode?

Normaal lezen

En mogelijk last hebben van dyslexie

 

Lezen op de aangeleerde manier

Je ziet eerst de woorden, dan ‘denk’ of ‘spreek je de woorden uit’ in je hoofd en dan weet je de betekenis.

 

Ons brein heeft de tendens om na te denken over wat we lezen op het moment dat we het lezen. Een enorme worsteling omdat het niet mogelijk is om dat tegelijkertijd te doen.

 

Je brein is niet multitasking je kan niet tegelijkertijd informatie opnemen en reproduceren.

 

 

 

 

 

 

School heeft ons geleerd om na te denken op het moment dat we lezen. Dit is simpelweg niet mogelijk in het leesproces zelf.

Mensen kunnen door deze automatisering van lezen dyslexie ervaren.

 

 

 

Lezen met de smartmethode®

En geen last hebben van dyslexie

Met SmartReading weet je brein direct, tot op detail, wat er staat.

Lezen is herkenning, dit komt omdat je een woordenboek in je hoofd hebt. Met de juiste technieken, zoals SmartReading, weet en begrijp je direct wat je leest.

Met de smartmethode is het mogelijk om visueel te lezen en direct de context van een zin te begrijpen. Lezen met de smartmethode geeft je dus veel meer detail en begrip. Mensen met dyslexie ervaren de voordelen direct!

Wanneer je het woord huis leest, hoef je niet na te denken over wat het woord betekent. Je weet direct de betekenis. Ook jouw brein leest liever een zin en weet direct de context. Woorden achter elkaar plakken en dan de context pas hebben is vervelend. Onderzoek laat zien dat we een visueel woordenboek in ons hoofd aanleggen.

De automatisering van het lezen wordt heel anders door de smartmethode. Voor velen met dyslexie een verademing. Het bovenstaande laat zien dat de meeste vormen van dyslexie geen dyslexie hoeven te zijn.

Zie het artikel: Brain-visual-dictionary-treat-dyslexia

 

 

 

Zie ervaringen van anderen.

Martine Buitenhuis

Student
Dyslectisch? Nee!

Iris Zeijlemaker

Verpleegkundige Noordwest Ziekenhuisgroep
Dyslectisch? Nee!

Diede van Zanten

Direkteur Deabrummelkamp
Dyslectisch? Nee!

Stephanie ten Cate

Student
Dyslexie? Nee!

Maartje Visser

Student
Dyslectisch? Nee!

Cody Dix

Student
Dyslectisch? Nee!

Kevin Schroen

Kevin Schroen


Vriendelijke groet,
Paul van der Velde

Copyright© Paul van der Velde